woensdag 29 september 2021

Dag 5 - naar Minori

29 september 2021 Hallo allemaal, Vanmorgen rustig aangedaan. Gezorgd dat we voor de eindtijd van het ontbijt (9:00 uur) in de ontbijtzaal waren. De ober was een beetje van slag. In plaats van koffie kregen we thee en daarna kregen we koffie waar al melk in zat. Maar verder prima ontbeten hier. Daarna hebben we alles wat we hadden in de koffers gepropt, inclusief flessen wijn, water en cola waardoor de koffers veel te zwaar waren voor in het vliegtuig, maar daar hoeven we voorlopig nog niet in. We waren van plan om onderweg nog te stoppen in Positano omdat we anders te vroeg in Minori zouden zijn, de plek waar het volgende hotel staat. Paar jaar geleden zijn we ook in Positano geweest en we vonden het daar toen leuk, ondanks de superdrukte van toen. Tegen 11 uur zijn we bij het hotel uitgecheckt en naar Positano gereden. En ondanks dat het maar een km of 25 was, hebben we daar toch een uur over gedaan. Je kunt hier niet zo hard rijden. In Positano hebben we weer geparkeerd bij de eerste garage die we zagen. Toevallig dezelfde als de vorige keer. We moesten de sleutels in de auto achterlaten en de beheerder zou de auto parkeren. Alle auto’s worden daar klemvast geparkeerd en wanneer iemand dan iets te vroeg terug komt moet de beheerder eerst allerlei auto’s verplaatsen om de juiste auto aan iemand terug te kunnen geven. We zijn vanuit de garage naar beneden gelopen. Geen idee hoe lang we daar over gedaan hebben, denk een kwartier. Ook geen idee wat de afstand was. Moet toch eens zo’n smartwatch kopen.
Het was beduidend rustiger in Positano dan de vorige keer, waardoor we ook wat straatjes zagen die we vorige keer niet gezien hebben. We hebben ergens koffie met wat lekkers genomen. De cannoli (hoe schrijf je dat?) van Peter was lekkerder.
Viel ons op dat er veel Amerikanen zijn. Waarschijnlijk aan het cruisen en een dagtochtje vanuit Napels. Toch gek dat Amerikanen wel naar Europa mogen en andersom dat het niet is toegestaan, nog niet. We zijn tot aan het einde van het strand gelopen. Inmiddels hadden we het superheet. In de straatjes en steegjes viel het wel mee met de warmte, maar op het strand brak me het zweet aan alle kanten uit. Was ook minder mooi weer dan gisteren. Temperatuur was goed, zo’n 28 graden, maar het was op zee behoorlijk nevelig en het was erg bewolkt.
Nadat we Positano gezien hadden zijn we met de bus terug naar de parkeergarage gegaan. Daarna naar Minori gereden. Dat was nog ca 20 km en ook daar hebben we weer een uur over gedaan. Dit strand zagen we onderweg en op de volgende foto zie je de trap die je moet nemen om er te komen. Dat zie je veel hier. Strandjes zijn lastig te bereiken.
We waren midden in de siesta bij het hotel. Bij het inchecken kregen we te horen dat we een gratis upgrade hebben van onze kamer. Waarom weet ik niet, maar altijd leuk. Ik hoor wel eens vaker dat mensen een upgrade hebben, maar dat geluk hebben wij nog nooit gehad. We zitten nu dus in een mooie ruime kamer. Dat is lekker, want we zitten hier 5 nachten.
We hebben ergens een bruchetta gegeten en daarna zijn we naar het zwembad gegaan. Helaas geen verwarmd bad, maar wel iets minder koud dan bij het andere hotel. We lagen net goed en wel bij het zwembad voelden we druppels, maar we zijn gewoon blijven liggen. Uiteindelijk heeft het niet echt geregend. we hebben ergens op een terras gegeten en daarna in een bar (ook terras wat gedronken). Morgen gaan we een wandeling maken, van Minori naar Maiori, citroenenroute. Groetjes Peter en Monique