zondag 26 september 2021

Dag 2, omgeving Massa Lubrense

26 september 2021 Hallo allemaal, Vaak wakker geweest vannacht, maar ook steeds wel weer in slaap gevallen. Keihard bed, tamelijk warm op de kamer en in de verte hanen die niet weten dat ze pas moeten kukelekuën als het licht wordt. Om 7:30 uur was ik het zat in bed en ben ik gaan douchen. Peter is toen ook opgestaan. Het ontbijt is van 7:00 – 9:00 uur. Dus je moet ook wel tamelijk vroeg op staan. Het was een buffet, maar je mocht niets zelf pakken. Een medewerker van het hotel legde alles wat je aanwees op borden. Voelt in ieder geval beter als in Duitsland toen iedereen overal in zat te graaien. Was een eenvoudig ontbijt, maar dat is normaal voor Italië, en voor ons ook prima. We hebben wat spullen in tassen gedaan, badhanddoeken en badkleding voor het geval we een mooi strand tegen zouden komen en zijn richting Via Del Monte gereden. Dat is een uitzichtpunt waar je naar toe moet lopen. Onderweg eerst paar keer gestopt bij mooie uitzichten op de golf van Napels, de Vesuvius, Capri en Massa Labruse, het dorp waar wij logeren. Uit alle hoeken en gaten op het water zag je bootjes richting Capri varen. Daar was het deze zondag vast heel druk.
Op de laatste foto zie je op die spitse berg een kappelletje waar we naar toe wilden lopen. Toen we op een moment bij een splitsing kwamen kwam een man ons vragen of we naar het strand of naar het uitzichtpunt wilden. Uitzichtpunt. Dan moesten we de weg nemen die hij aanwees. Je kwam dan ook langs een barretje met wat tafeltjes. Dat was van hem. We namen ons voor om op de terugweg bij hem wat te drinken. Na een lange slingerweg, soms heel steil en heel smal, vooral met tegenliggers kwamen we bij een stuk waar we de auto konden parkeren. Vandaaruit moesten we lopend verder. Was even gedoe om de auto uit te krijgen. Peter had de sleutel eruit gehaald, maar de radio bleef gewoon doorgaan. Hebben we wel 10 minuten mee zitten prutsen, maar ineens was de radio uit en konden we gaan lopen. Het was ongeveer 10-15 minuten over rotsgrond en trappen van rots klimmen en toen kwamen we bij een kapelletje waar je rond kon lopen. Je had daar mooie uitzichten op de Amalfikust en Capri. Was wel wat heiig. We waren net op tijd boven want daarna kwamen een stuk of 50 motorrijders naar boven gewandeld. Langs de route stonden veel houten kruizen. Misschien ook wel een soort bedevaart. Naar beneden lopen over die rotsen is minder leuk vind ik.
Toen we weer in de auto naar beneden zaten stond er ineens een ziekenwagen heel lomp geparkeerd. Met de neus op de oprit van de woning waar hij moest zijn en de rest stond op de weg, waardoor er naar boven en naar beneden niemand meer doorkon. Daar hebben we wel 20 minuten stil gestaan. Later bleek dat dit vlakbij het terras was waar we wat wilden drinken. Toen we gingen parkeren kregen we geluk hulp van de man die ons eerder aansprak. Hij adviseerde ons een drankje met citroenlimonade gemixt met een klein beetje Limoncello. En mama had ook nog wat gebakken, dat moesten we ook maar proeven. Was inderdaad erg lekker.
op de derde foto onze bolide deze vakantie. Even later werden de volgende gasten “ geronzeld”. Bleken ook Nederlanders te zijn. Zij waren al weken onderweg met hun eigen auto, een grote BMW, minder geschikt voor de weg waar wij net vanaf kwamen. Dus dat gingen ze maar niet doen. Daarna zijn we richting Marine del Cantone gereden, Peter had op google maps gezien dat je daar naar het strand kon. Vroegen ze 20 euro voor een uur parkeren (ook als je 7 uur bleef). Vonden we erg duur en dat hebben we toen maar niet gedaan. Toen kwamen we uit bij een ander strand. Ook weer via een steile (20%) en supersmalle helling. De bochten waren soms zo nauw dat we een paar keer moesten steken om de draai te krijgen. Beneden aangekomen zagen we een heel mooi zwembad met prachtige bedden. Je kon via dat zwembad ook naar het strand. Het was een private club. Ik vroeg of je daar mocht zwemmen als je entree betaalde. Ja dat kon voor 100 euro voor 2 personen (inclusief handdoek en ober). Hebben we ook maar niet gedaan. We zijn weer richting hotel gereden. Bij de spar wat inkopen gedaan(water, wijn enzo) supersmalle paden
daarna ergens vrij uitgebreid geluncht (de eerste foto was van het huis, maar toen hadden we al meloen met ham besteld om te delen en risotto met citroen en garnalen).
en toen zijn we maar bij het hotel naar het zwembad gegaan. Helaas was het water daar zo koud dat ik er maar een minuut helemaal ingeweest ben. Peter heeft wel wat baantjes getrokken. Tegen 19 uur zijn we weer naar de haven gelopen en daar hebben we bij een barretje wat gedronken en bruchettas gegeten. Daarna weer via de trappen en helling naar het hotel terug. Weer bloedheet. Zit nu in de lobby dit te tikken, want de wifi werkt niet op de kamer. Was een leuke dag, ca 30 graden, Groetjes Peter en Monique