zaterdag 25 september 2021

Dag 1 reisdag naar Italië

25 september 2021 Hallo allemaal, Eindelijk mogen we naar de zon☺. Wel decadent, omdat we net terug zijn uit Duitsland. Maar normaliter zouden we eind oktober naar Florida gaan. Dat kon tot vorige week nog niet. En omdat het in november niet meer mogelijk is om binnen Europa lekker weer te hebben (behalve Turkije wellicht, maar dat trekt ons op dit moment niet en de canarische eilanden vind ik te ver vliegen voor een week) zijn we nu nog maar een keer gegaan. Ook omdat we in augustus maar 2 weken vrij waren. We zijn vanmorgen net na 10 uur naar Schiphol vertrokken. We hadden een parkeerplaats in de garage lang parkeren gereserveerd. Voor de ingang van de garage waren wegwerkzaamheden, maar er was wel nog een route aangelegd voor de parkeergarage. De bus die ons naar de vertrekhal bracht stond al klaar en in een mum van tijd stonden we in de vertrekhal. We hadden gisteravond al ingecheckt. We waren al 2 jaar niet meer op Schiphol geweest, maar tegenwoordig is er bijna geen personeel meer te zien bij het inchecken. We hebben ons gemeld bij een zuil. Daarna de koffers ingeleverd via een andere zuil. Ging allemaal veel sneller dan wanneer dit via een medewerker moet. Was natuurlijk ook veel minder druk. Daarna de bagagecontrole, ook dat ging snel. Ik hoefde eens niet gefouilleerd te worden, dat is geloof ik ook de eerste keer. Dus anderhalf uur voor vertrek hadden we alle checks al gehad. We wilden nog een broodje eten voordat we zouden vliegen. Wat uitgezocht bij La Place. En vervolgens was er maar 1 kassa open en stonden er wel 25 mensen voor ons. Daar hadden we geen zin in. De bestelling terug gegeven aan een medewerkster en een broodje gehaald bij de buurman (Douwe Egberts en Heineken). Na het broodje richting de gate gelopen. Daar moesten we best lang wachten, ze gingen veel later boarden dan gepland. Ik vermoed dat het vliegtuig te laat was, want toen gestart werd met boarden werden de koffers nog uitgeladen van de vorige vlucht. Met een half uur vertraging vertrokken we en de vlucht ging best wel snel voorbij. In minder dan 2,5 uur waren we in Napels. Daar ging ook alles supersnel, waardoor we binnen 3 kwartier in de huurauto (een grijze opel) zaten op weg naar Massa Lubrense. We zouden hier een kamer met zeezicht hebben. Maar om de zee te zien moet je wel ver over het balkon buigen. De kamer is erg sober. Maar eigenlijk zijn we dat wel gewend van Italië. Ik geloof niet dat we daar ooit een sfeervolle kamer hebben gehad. Maar ach, hier slapen we alleen. En nu zitten we op het balkon.
uitzicht hierboven van balkon en de kamer. De rit van Napels naar het hotel ging overigens niet zo snel. Het is een km of 50, maar daar hebben we bijna 2 uur over gedaan. Wat een drukte en file toen we eenmaal aan de kust waren. We waren pas na 18:00 uur in het hotel. Gingen daarna kijken naar het restaurant hier, maar dat was nog niet open. Toen op zoek naar een supermarkt, zodat we op de kamer wat te drinken hebben. De supermarkt was bij de haven. Een meter of 40 afdalen. Daar was een piepklein winkeltje, misschien 15 m2: 2 flessen water, 4 blikjes cola, een fles wijn, wat chips: 29 euro. Daarna hebben we aan de haven een pizza gegeten. We waren nog erg vroeg voor Italiaanse begrippen. Zaten op de 2e rij, want de eerste rij was gereserveerd. En die mensen waren er nog niet toen wij gingen. Lekker gegeten en daarna weer over de trappen omhoog geklommen naar het hotel.
De limoncello was al half op toen ik er aan dacht om een foto te maken. Morgen gaan we hier wat wandelen in de buurt. Weten nog niet waar. Het is hier ca 28 graden. Groetjes Peter en Monique