zaterdag 7 augustus 2021

Dag 5 Rügen

Hallo allemaal,

Tegen 8:30 uur zijn we gaan ontbijten. Ik heb nog wat foto’s genomen bij het ontbijt. Helaas gaan we dit fijne hotel na het ontbijt verlaten.

Binnenkomst bij receptie en achter de lift is de ontbijtzaal

Vandaag hebben we buiten gegeten.

uitzicht wanneer je vanuit ontbijtzaal naar buiten loopt

uitzicht vanaf onze zitplaats

Nadat we de koffers weer klaar hadden is Peter de auto gaan halen en heeft deze zo dicht mogelijk bij de kamer geparkeerd zodat we niet zo ver met de koffers hoefden te sjouwen. In de tussentijd heb ik de koffers naar buiten gebracht. Uitchecken en betalen en weer via het veer naar de nieuwe locatie.

Het is zaterdag, vakantietijd en heel druk onderweg, vooral de andere kant op. We kwamen weer over de weg langs de kust en zagen weer heel veel auto’s staan. Je kunt vanaf de weg de zee niet zien. Men moet nog een meter of 100 over een bospad lopen. Veel Duitsers zaten dus al vroeg op het strand.  Je ziet hier overigens bijna alleen maar Duiters. Misschien 2-3 keer een auto met een Nederlands kenteken gezien en een Oostenrijks.

We waren al rond 11:30 uur in het nieuwe hotel. We hadden aangekondigd dat we vroeg waren. We werden wel ingecheckt, maar helaas was de kamer nog niet klaar. We mochten wel gebruik maken van het zwembad. Wij vinden het nooit zo fijn om een stad of zo in te gaan met de auto vol met onze spullen. Daarom maar badspullen uit de auto gehaald en naar zwembad gegaan. Het was een binnen- en buitenbad, weer met elkaar verbonden. Een zwembad als bij centreparcs, dus met grote glijbaan, stroomversnellingen in het water, harde stralen in het water enz. Water was iets te warm naar onze zin maar ja. Alle ligbedden waren al bezet toen wij kwamen. Wel was er weer zo’n stoel beschikbaar die ook bij het ontbijt stond. Naast ons lag een stel met een kleuter. Hadden 3 bedden in beslag en zo’n overdekte stoel waar de kleuter in zat. Gevraagd of we 1 bed mochten hebben en dat mocht.

We zijn tot 16 uur gebleven. Tegen 15 uur begon het te regenen en zijn we naar binnen gegaan.  Daar nog even het water in geweest, vooral vanwege de stroomversnelling. Leuk toch heel hard vooruit gaan zonder dat je er wat voor hoeft te doen. Peter zwom tegen de stroom in, dat leek hem beter. Denk dat hij daar de sleutel van het kluisje verloren is.

Toen we weer naar hotel wilden gaan en de spullen uit het kluisje wilden halen was de sleutel weg. Gelukkig had iemand ‘m ingeleverd bij de badmeester.

Bij het hotel hoefden we alleen maar de sleutel op te halen en de spullen naar de kamer te sjouwen. Het is een standaard hotelkamer. Wel met een wastafel waar we veel spullen op kwijt kunt. Dat is wel fijn. Maar het meubilair is erg gedateerd (zeker na gisteren) en stamt nog uit de tijd van Honnecker. Was weer bloedheet op de kamer. We hebben nu wel een ventilator aan het plafond.

We zijn op het terras van het hotel wat gaan drinken om af te koelen. Valt ons op dat dit vooral een kleuterhotel lijkt. Iedereen heeft een paar kleuters bij zich, behalve wij.

Als je naar rechts kijkt vanaf het balkon is dit ons uitzicht

En dit wanneer je recht vooruit kijkt. Zitten hier beren?

Vanavond pizza gegeten bij een restaurant in de buurt. Hotel heeft alleen buffet, vinden we niks aan.

Morgen gaan we weer op pad.